2013. március 6., szerda

Szobatisztaság

A minap találtam egy vicces, érdekes, megdöbbentő - nem is tudom milyen jelzővel illessem - cikket Bilitréning címen!

Ide linkelem nektek akit érdekel: http://www.csoppespotty.hu/bilitrening_tippek.php

Biztos sok hasznos tanáccsal látja el az anyukákat, de azért én néhány helyen nagyon megrökönyödtem.
Válasszunk ki egy napot, amikor közösen elkezdjük a tanulást?! Mi van?
Én úgy gondolom, hogy ez a gyerek egyéni dolga, hogy jövök én ahhoz, hogy megtervezzem, mikor kezdjük el a bilizést (ráadásul ilyen didaktikusan). Nyilván a cikk is arra gondol, ha minden jel arra mutat, hogy már megérett rá. Na de akkor is.
A következő párbeszédet is itt olvastam:
  • Te: Anyának pisilnie kell. 
  • Közben: fogd meg a kezét és vezesd be magaddal a mosdóba.
  • Te: Anya pisilni fog a wc-be. 
  • Közben: mutasd meg neki a wc-t, rámutatva oda, ahová a pisi megy majd.
  • Te: Anya lehúzza a bugyiját. 
  • Közben: mutasd be, hogyan húzod le a bugyidat.
  • Te: Anya ráül a wc-re és pisil, Mex is ráül a bilire. 
  • Közben: dicsérd meg, mikor a bilire ül és mondd neki, hogy Mex nagyon ügyes fiú, mert ráült a bilijére.
  • Te: Anya befejezte a pisit és felhúzza a bugyiját. 
  • Közben: mutasd be, hogyan húzod fel a bugyidat.  
Lehet, hogy ez csak így leírva tűnik bugyutának, mert valahogyan mindannyian ezt tesszük, de én ezt sosem hangsúlyoztam ki, nekem inkább azért kell rimánkodnom, hogyha végre egyedül szeretném elvégezni a dolgomat.Mert 3 éve ez oly ritkán adatik meg! :)

A szobatisztaságra szoktatás valóban nem könnyű dolog.Legalábbis nálunk sem ment olyan simán, na nem a gyerek miatt, miattam. Vendel majdnem 2,5 éves volt, amikor leszokott napközben a pelusról - pisiléshez.Miután lekerült róla, szinte sosem volt baleset, és nem kellett félóránként nyaggatnom, kell-e pisilni. Nyilván megérett rá.
Na de a kaki! Az én okos, szép, ügyes kisfiamnak eszébe se jutott pelenkán kívül kakilni. Szólt ha kellett, és kérte a pelust. Bevonult a sarokba, elvégezte a dolgát, és jött, hogy elrendezhetem. Próbálkozhattam én bármivel...nem volt hajlandó máshogy csinálni. (na jó zenélő, villogó bilivel valóban nem próbálkoztam) Engem egyre jobban bosszantott a dolog, noha rájöttem, hogy valószínűleg ezzel jelezte nekem, hogy azért még ő is kisbaba ám, mint a kishúga, akit természetesen tisztába rakok.
Aztán feladtam. Vagyis elfogadtam azt, hogy ha nem hát nem. És egyszer mosogatás közben jött, hogy neki dolga volna. Felvetettem neki, mi lenne, ha idehozná a bilit, és abba végezné (aznap már 2 pelusba is alkotott). Nem vártam semmit, nem számítottam semmire.És láss csodát! Hozta és produkált. Elengedtem, ő megoldotta. És ez így van jól, csak képesek vagyunk sürgetni azt ami úgyis a gyereken múlik, amit mi úgysem tudunk megtenni helyette.
Már csak az éjszakai van hátra...! De azon nem izgulok!
Emőkét  pedig Vendel szoktatja szobatisztaságra:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése