2013. március 11., hétfő

Húsvétra készülve 1. rész

A húsvéti nyúl

A húsvét tele van jelképekkel, olyanokkal, amik a gyerekek felé is jól közvetíthetők. Egy előző bejegyzésben már írtam néhány mondatot az ültetés szimbolikájáról, ma egy kicsit a nyuszi kérdést boncolgatnám.
Ez a kedves állat az önzetlenséget jelképezi, azt az erényt amit nekünk embereknek sem ártana példaként szem előtt tartani. Ő nem bánt senkit, viszont neki számos ellensége akad (mint szegény Pamacsunknak:( ). Ha valakinek volt nyuszija, biztos jól megfigyelte, ahogy állandóan ugrásra készen figyel, füleit hegyezi, csak ezzel a "résen levéssel" éli túl  a rá leselkedő veszélyeket.
Nálunk a húsvéti nyuszi kérdése egy éve merült fel. Volt nyuszink, aki bent lakott velünk a lakásban, és nem tudtam, hogy tálaljam a HÚSVÉTI nyúl témáját. Aztán kivártam. Az ünnepek alatt jöttek rokonok, találkoztunk a nénikkel az utcán, akik lelkesen kérdezték  tudatlan gyermekemet mit hozott a nyuszi? Akkor egy kicsit meséltünk róla, de nem igazán foglalkozott vele. Talán mert mi együtt éltünk egy fizikailag szeretgethető állattal, nem volt szüksége ennek láthatatlan barátjára. Idén sem a húsvéti nyuszit várja, hanem a húsvétot, amikor tojásokat talál a kertben. Nem tudom, hogy ez jó vagy nem, nálunk így alakult. (De idén a húsvéti nyuszi elküldi egy pajtását Pamacs helyett! :))))

Ha szeretnénk gyermekeink játékát színesíteni az ünnep előtt, készíthetünk nekik néhány kedves filcnyulat.
A szabásmintát itt találod:


Ebből egy kb. 7*10 cmes nyuszit tudsz készíteni.
Vágd ki a szabásmintát filcből. Én az egészet pelenkaöltéssel szoktam varrni. Először a két test részt varrd össze úgy, hogy a töméshez hagyott nyílástól indulsz, és a háta mentén megvarrod a nyakig, aztán a fej középső darabja jön a fejrészek közé. A testhez varrd hozzá az alját, majd az áll alatt fejezd be. Ha így dolgozol, megmarad a nyílás, ahol jól ki tudod tömni a nyuszit. Én gyapjúval tömöm, szeretem a természetes anyagokat, és a gyermekek fejlődő érzékszerveinek is ez a legjobb. Végül varrd fel a füleket, gyöngyből szemet is készíthetsz neki. A farkincáját se felejtsd el, pici gyapjúgombócot varrj oda. Ha jól dolgoztál valahogy így kéne kinéznie:


Ha tetszenek, de nem áldott meg a Jóisten nagy kézügyességgel, vagy csak időszűkében vagy, szívesen elkészítem neked, itt tudod megrendelni:
http://www.meska.hu/ProductView/index/619475

Előkészületben: Húsvétra készülve 2. rész :)

Jó készülődést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése